Lions Club Storhamar rekrutterer

Publisert av Kåre Rise den 23.04.24.

klubben fikk fire nye medlemmer på siste klubbmøtet. Dette var det viktigste på aprilmøtet og eksisterende medlemmer ønsket de nye hjertelig velkommen og gledet seg over tilveksten. Det er oppgaver til alle, i et sosialt godt fellesskap, for å bidra i lionsklubbens aktiviteter lokalt, nasjonalt og internasjonalt.

Klubbmøtet forberedte sin aktivitet i den årlige nasjonale tulipanaksjonen, som klubbene i hele nabolaget deltar i. Klubben vår stiller, fredag 26. april, ved kjøpesentre og butikker og ¨gir¨ tulipanbuketter til de som støtter aksjonen. Alle som støtter aksjonen med 150 kroner ¨får¨ en tulipanbukett. Inntektene er øremerket til barne- og ungdomsarbeidet. Lions Club Storhamar bruker midlene til MITT VALG-kurs i skolene og idrettslag, hvor de tilsatte og støtteapparatene får et undervisningsopplegg for å gi barn og unge læring i sosiale og emosjonelle kunnskaper. Dette opplegget, som også er støttet av undervisningsdirektoratet, forebygger mobbing og utenforskap. Mitt valgs motto er:  ¨Det er bedre å bygge barn enn å reparere voksne¨.

Klubben besluttet å delta i Kreftforeningens Staffet for livet i Brumunddal 25-26. mai.

Møtedeltakerne fikk en gjenopplevelse fra byens bursdagsfeiring, en videosnutt om mottakerne av ¨kalenderpenger¨, som Stortorgets publikum opplevde 21. mars.

2. dag pinse sammenfaller med møtedagen i mai, derfor er maimøtet flyttet til 27. mai.