Krokveld på Presterud

Publisert av Jan Erik Olsen den 04.04.24. Oppdatert 23.04.24.

Så var det igjen klart for en krokveld for beboere og noen til på Presterud  på selveste dagen da Hamar by fyller 175 år. Som vanlig er det Storhamar Lions som står for arrangementet . Denne gangen ville vi gjøre litt ekstra ut av kvelden i og med det var bursdagsfeiring , byen vår 175 år . Det hele startet med at gjestene , 60 stk. fikk servert kanape med noe godt i glasset . Unikumet ,Kjell Erik fra Lions åpnet med at vi alle sang Gratulerer med dagen sangen , det ble en bra allsang .

Deretter tok Tor Karset over og han underholdt med sang og historier fra gamle Hamar , Her var det mange som kjente igjen sangene og historiene . Stemningen var god umiddelbart . Etter at første underholdningsrunde var over ble hovedretten servert av pent pyntet LIons medlemmer . Det var jo 175 års dag .  Menyen bestod av fiskepudding i skjell , så her var det mange som mimret om den gamle gode forretten som ofte ble brukt til konfirmasjoner , åremålsdager og brylluper , dette var godt . Mange ville ha påfyll  og det hadde vi nok til . Praten gikk lett og  ledig rundt bordene . Vi måtte jo ha mer underholdning  så Tor Karset overtok igjen .  Han kan mye Hamarhistorier, er en god formidler og lager god stemning. Sammen med gitaren sin . Et av høydepunktene på krokveldene er kveldens loddtrekning  Alle som kommer får et lodd , så hvem er det som vil komme til å vinne  ? alltid hyggelig å ha med en gevinst hjem ! Da vil vi i Storhamar Lions få takke alle gjestene for at de trofast møter opp og viser glede ved å være tilstede . Damene er pyntet og fine og det samme gjelder for herrene . Kjell Erik avsluttet med å takke for at så mange møter opp igjen og igjen ,samtidig som han minnet om at neste krokveld er torsdag 18 april ,velkommen tilbake .

Dette var en fin markering av byens 175 årsdag for de av oss som ikke hadde mulighet eller helse til å være tilstede ned i byen hvor det var en noe større markering av 175 års dagen vår.

Storhamar Lions takker for at vi kan være til glede for mange som har godt av å være en del av et større fellesskap.

Jan Erik