Kalendersalg

Publisert av Åge Walther Larsen den 10.11.21. Oppdatert 19.09.22.
Glade mottakere: Fra venstre: Henny Moe (Klukstuens venner), Anne Thingstad Bjørnstad og Bjørn Erik Løwe-Kirknes (Hamar Frivilligsentral)
og Margrete Ruud Skjeseth (Hamar og Hedemarken Turistforening) er glade mottakere av kalenderpengene. Til høyre Kåre Rise fra Lions Club Storhamar. FOTO: Trude Ånnevik
Innhold

Elsykkel for Klukstuens venner, gapahuk og uteområde på Stenfjellhytta, samt penger til aktiviteter for barn og unge i Hamar. Det kan bli resultatet når Lions Club Storhamar har solgt årets kalender med bilder fra Hamar.

Kåre Rise i Lions Club Storhamar har tro på at de også i år skal kunne klare å selge ut de 2.100 kalenderne som har gamle og nyere bilder fra store deler av Hamar. For de er avhengig av å selge kalenderne for å kunne dele ut så mye penger.

I tillegg til hovedpottene, vil de i år gi penger til sosiale aktiviteter for bofellesskapet Kåtorp-kjelleren, til utstyr til ungdomskafeen UNO, tilskudd til piano til Prestrudsenterets Venner, og til barn og unge i Ajer innebandy. De vil få mellom 5.000 og 15.000 kroner hver.

– Vi har også holdt av en reserve på 100.000 kroner til Beitostølen. Der skal det bygges et familiehus der alle barn og unge med ulike handicap skal få komme, opplyser Kåre Rise.

Beitostølen-prosjektet er en del av den landsomfattende Lions Røde Fjær-aksjonen.

Kalenderen er i salg ved ti forretninger i byen, og medlemmene vil også selge kalenderen på dørene og på kjøpesentrene.