KNALLSUKSESS

Publisert av Åge Walther Larsen den 02.04.24.

Lions Club Storhamar er stolt av å kunne dele ut over 400.000 kroner til gode formål. Lionskalenderen, som i år var en Jubileumskalender, ble også i år en suksess. Hamar by fyller i år 175 år, Lions Norge 75 år og kalenderen var nummer 25 i rekken, det ble en JUBILEUMSKALENDER, i samarbeid med Hamar kommune. I tillegg fikk bedrifter anledning til å få sin egen logo på kalendere de kjøpte til intern bruk. Vi økte kalenderprisen til 200 kroner, og salget gikk glatt som tidligere. Kundene venter i stor grad på oss.

Ved årsskiftet var vi praktisk talt utsolgt. Gleden for å dele ut over 400.000 kroner til gode formål er stor. I år prioriterte vi 50.000 kroner til hjelp til barn på Gaza og barnefamilier i Ukraina, som for sine 50.000 kroner fikk 28 ovner via Lionsprosjektet. De øvrige pengene går til lokale formål.

Jubileumskalender-aksjonen ble markert på byens bursdag, under et show på Stortorget, 21. mars. Her fikk Lions god markering, både ved videoinnslag på storskjerm om mottakere og ved overrekking av gavesjekker på scena . I tillegg dekket lokalpressen aktiviteten.

Bilde 1: Representanter for mottakerne av ¨kalenderpenger¨, f.v. Steinar Tønsager i Lions Club Storhamar, Morten Knauserud i Norsk Folkehjelp Hamar, Jan Ola Pedersen i Vang O-lag, Kårhild Husom Løken i Brukerstyrt senter på Sagatun og Tor Otto Fougner i Lions Club Storhamar. Fotograf Jo Espen Brenden.

Bilde 2: Lionsmedlemmer formidlet gavesjekkene til Ukraina og Gaza.

Bilde 3: ATV-en som Norsk Folkehjelp Hamar har delfinansiert med ¨kalenderpenger¨, Morten Knauserud på ATV-en viser glad fram gavesjekken.

Alle bildene er tatt av Jo Espen Brenden son er journalist i HA og har gitt oss lov til å benytte bildene.